در حال بارگزاری ...
<<<<<<< Updated upstream =======

مقایسه پلی استیشن 5 دیجیتال در مقابل استاندارد

همه می ‌دانیم که کنسول پلی استیشن 5 در دو مدل به بازار ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها دارای درایور نوری بلوری 4K برای نصب بازی‌ها از روی دیسک فیزیکی خواهد بود و نسخه دیگر کاملاً دیجیتالی است و باید بازی‌ها را از فروشگاه سونی دریافت کرد. ممکن است فکر کنید چه تفاوتی میان این دو کنسول وجود دارد و اصلاً کدام‌یک ارزش خرید را دارد؟

نیازی به تکرار مشخصات سخت‌افزاری کنسول پلی استیشن 5 نیست و مدل‌های دیجیتال و استاندارد هر دو یک قدرت پردازشی یکسان ارائه می‌دهند و تنها دو تفاوت اصلی میان این دو کنسول وجود دارد. اولی وجود درایور نوری بلوری 4K UHD است و دومی قیمت آن است. نسخه دیجیتال کنسول سونی از درایو نوری پشتیبانی نمی‌کند و قیمت آن‌هم 400 دلار اعلام شده است؛ این در حالی است که نسخه استاندارد که از درایو نوری پشتیبانی می‌کند، 500 دلار قیمت گذاری شده است.

حذف درایو نوری باعث تغییر ظاهر نسخه دیجیتالی کنسول پلی استیشن 5 شده است و زائده دیسک در آن وجود ندارد. این به معنی آن است که نمی‌توان محتوای ویدیویی خریداری‌شده روی دیسک را با سخت‌افزار کنسول اجرا کرد اما با خرید نسخه استاندارد، قادر به پخش فیلم‌های 4K بلوری بدون نیاز به یک پلیر جداگانه خواهید بود که گزینه بسیار مهمی برای افرادی خواهد بود که به محتوا و پخش فیلم های سینمایی با آخرین کیفیت اهمیت می‌دهند.

کنسول پلی استیشن 5 قابلیت اجرای بازی‌های قدیمی را دارد اما در این حالت باید دیسک بازی را وارد کنسول جدید کنید مگر اینکه بازی را به‌صورت دیجیتالی و روی اکانت خود خریداری کرده باشید که در این حالت می‌توانید به‌صورت آنلاین به دریافت بازی بپردازید.

چه کسی باید نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 را خریداری کند؟

 هر دو نسخه‌های استاندارد و دیجیتال کنسول سونی گزینه خوبی برای خرید به‌حساب می‌آیند اما اگر می‌خواهید تمامی بازی‌های خود را از فروشگاه پلی استیشن خریداری کنید و هیچ‌گاه بازی‌های فیزیکی تهیه نمی‌کنید، نسخه دیجیتال مخصوص شماست که باقیمت 100 دلار پایین‌تر امکان خرید یکی دو بازی جدید را هم به شما می‌دهد. اگر به فروشگاه‌های فیزیکی سر می‌زنید و عاشق جمع‌آوری دیسک‌های بازی هستید، نسخه استاندارد هم گزینه خوبی به‌حساب می‌آید زیرا که قابلیت پخش فیلم‌ها و ویدیوهای 4K را هم در اختیار شما قرار می‌دهد و از خرید یک پلیر جدید بی‌نیازتان می‌کند.
  1. اینترنت پرسرعت در اختیاردارید
    تمامی کنسول پلی استیشن 5 به اینترنت بستگی دارد و حجم بازی‌های جدید هم بالای 100 گیگابایت هستند و آپدیت‌های پی‌درپی هم در ادامه منتشر می‌شوند. برای دریافت این حجم زیاد نیاز به یک اتصال اینترنت پرسرعت و بدون مشکل وجود دارد.
  2. داشتن دیسک بازی‌ها اهمیتی برایتان ندارد: البته که داشتن دیسک بازی‌ها حس خوبی دارد و گیمرهای قدیمی خاطرات خوبی با این بازی‌ها دارند اما اگر چنین چیزهایی برایتان اهمیتی ندارد، نسخه دیجیتال گزینه بهتری خواهد بود. امروز لپ‌تاپ‌ها هم به سمت حذف درایو نوری قدم برداشته‌اند و دیگرکسی از دیسک برای نصب برنامه و بازی استفاده نمی‌کند.
  3. ظاهر کوچک‌تر و متقارن را می‌پسندید: نسخه دیجیتال کنسول پلی استیشن 5 با ظاهر متقارنی عرضه می‌شود که نسبت به مدل استاندارد کوچک‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد. اگر از افرادی هستید که ظاهر اهمیت زیادی برایتان دارد، بهتر است نسخه دیجیتال را به دلیل طراحی بهینه‌تر انتخاب کنید.

چه کسی باید نسخه استاندارد پلی استیشن 5 را خریداری کند؟

  1. نمی‌خواهید تماماً به اینترنت وابسته باشید
    همه افراد در سراسر دنیا به اینترنت نامحدود و پرسرعت دسترسی ندارند و اگر از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید، بازی‌ها را از دیسک اجرا کنید، نسخه استاندارد به شما پیشنهاد می‌شود.
  2. شما دیسک‌های بازی پلی استیشن 4 زیادی خریده‌اید
    اگر دیسک بازی پلی استیشن 4 دارید و می‌خواهید این بازی‌ها را روی کنسول جدید هم استفاده کنید، باید نسخه استاندارد را به دلیل داشتن درایو نوری خریداری کنید در غیر این صورت هیچ راهی برای تجربه این بازی‌ها وجود ندارد.
  3. کلکسیون فیلم‌های بلوری دارید
    اگر از افرادی هستید که عاشق جمع‌آوری دیسک‌های بلوری فیلم‌های سینمایی هستید، نسخه استاندارد بهترین گزینه برای شماست زیرا که در کنار بازی، فرصت تماشای فیلم و محتوای 4K را هم بدون خرید یک پلیر جدید خواهید داشت.
  4. نسخه‌های کالکتور بازی را خریداری می‌کنید
    اگر از افرادی هستید که کمی بیشتر خرج می‌کنید و نسخه‌های کالکتور بازی‌های را می‌خرید، هیچ راهی جز خرید نسخه استاندارد در اختیار ندارید زیرا که دیسک فیزیکی بازی در نسخه‌های کالکتور قرار داده می‌شود و مدل دیجیتال قادر به اجرای آن‌ها نیست.

چه بازی‌هایی همراه کنسول پلی استیشن 5 عرضه می‌شوند

یکی از مهم‌ترین خبرهای رویداد PlayStation Showcase تائید بازی‌هایی بود که همراه پلی استیشن 5 منتشر می‌شوند. ازجمله این بازی‌ها باید به Demon’s Souls و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales اشاره کرد. می‌توانید در زیر لیست کامل بازی‌ها را مشاهده کنید و خوشبختانه عناوین مناسبی برای شروع نسل نهم در اختیار خواهید داشت.

  1. Astro’s Playroom (Japan Studio) – پیش نصب شده روی کنسول
  2. Demon’s Souls (Bluepoint Games / Japan Studio) – US$69.99
  3. Destruction All Stars (Lucid Games / XDEV) – US$69.99
  4. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (Insomniac Games) – US$49.99
  5. Marvel’s Spider-Man: Mile Morales Ultimate Edition (Insomniac Games) – US$69.99/
  6. Sackboy: A Big Adventure (Sumo Digital / XDEV) – US$59.99

 

Write a comment
>>>>>>> Stashed changes
خانه
داشبورد
اطلاعات
سفارشات
پیام ها
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها
دسته بندی کالاها
پیشنهاد ویژه