در حال بارگزاری ...
<<<<<<< Updated upstream =======

شامپو سان سیلک

شرکت سان ‌سیلک در سال 1954 در بریتانیا آغاز به کار کرد و پس از پنج سال یعنی در سال 1959 در 18 کشور مختلف در سراسر دنیا موجود بود. در آن زمان مزیتی که سان ‌سیلک نسبت به دیگر شامپوهای موجود در بازار داشت این بود که با شست ‌و شو پوست سر را خشک نمی ‌کرد. همچنین محصول جدیدی با نام شامپو کرمی سان ‌سیلک در سال 1956 به بازار آمد. سال 1958 تیوب پلی ‌تنی شفاف برای نوعی از شامپوهای مایع استفاده شد که جایگزین بسته ‌بندی از نوع بطری بود. از آن زمان تاکنون سان‌سیلک در شکل چنین تیوب‌ هایی موجود است. در سال 1960 شامپو تونیک سان‌ سیلک شامل نگهدارنده موی آلانتوین برای تمیزی مو و ضد عفونی ‌کننده کف سر به بازار عرضه شد.

معرفی برند سان سیلک  SunSilk 

سال 1962 سالی بود که بازاریابی برای شامپوهای مختلف برای انواع مو شروع شد و در سال 1966 فرمول اولیه تولید شامپو بهبود یافت. بدین صورت که شامپویی حاوی روغن زیتون برای نرمی و لطافت پذیری بیشتر مو و شامپویی برای موهای زبر که درخشندگی را به مو باز می گرداند و شامپوی لیمو برای موهای چرب با مواد پاکسازی عمیق تولید شد. سه سال بعد این شامپوها در بطری های PVC جدید بسته بندی شد که بزرگ تر از بطری های پلاستیکی سنتی در همان قیمت بود. اوایل دهه 70 کارخانه تولید این شامپو در 27 کشور دنیا دایر شد و به جهانی شدن نام این برند کمک کرد. بدین ترتیب در سال 1975، سان سیلک بزرگ ترین نام در محصولات نگهداری مو با یک میلیون بسته فروش در هر هفته شد. در سال 2001 نیز این شامپو وارد بازار مو‌های رنگ کرده برای بازار آسیا شد و محصولاتی را برای این طیف تولید کرد.

سان سیلک، برند محصولات شوینده و نگهدارنده مو و انواع مختلف شامپوست که بازار هدفش متمرکز بر زنان بوده و توسط گروه یونیلور تولید می شود. این شرکت اکنون به عنوان یکی از شرکت های برتر تولید کننده شامپو و محصولات حفظ و نگهداری مو و دومین تولید کننده شامپو در دنیاست. سان سیلک در لیست برندهای میلیارد دلاری قرار گرفته است. شامپوهای سان سیلک و دیگر محصولات مراقبت از مو در 69 کشور در سراسر دنیا فروخته می شود. این برند در بازارهای مختلف دنیا به نام‌های مختلفی چون الیدور، سدا و سدال به فروش می رسد.

سان سیلک یکی از قوی ترین برندها در آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه است و نخستین برند مصرفی در کشورهای پاکستان، هند، برزیل، آرژانتین، بولیوی، بنگلادش، سریلانکا، اندونزی و تایلند است. از محصولات این برند می توان به انواع شامپو برای موهای چرب و خشک و معمولی، شامپوی مخصوص موهای رنگ کرده، موهای خشک و آسیب دیده، حجم دهنده مو، شامپوی ضدریزش مو و... اشاره کرد.

موهایی که ضعیف هستند، شکننده اند و به خاطر رنگ کردن، رژیم غذایی نامناسب و…، آسیب دیده اند به مراقبت و استفاده از شامپویی مناسب برای شست و شو نیاز دارند. بعضی از افراد فکر می کنند لزوما خرید یک شامپوی خارجی می تواند همه این مشکلات را سریع حل کند. البته چنین طرز فکری اشتباه و تا حدی خنده دار است.

واقعیت این است که دنیای شامپوها و مواد آرایشی بسیار متنوع و گسترده است و تبلیغات هم در آن حرف نخست را می زند. پس لزوما هر شامپوی خارجیِ موجود در بازار، چاره رفع مشکلات مویتان نیست. باید قبل از خرید و مصرف، حواستان را جمع کنید تا اسیر تبلیغات بیهوده و ادعاهای پوچ برندها نشوید.

سان سیلک و تبلیغات

شامپو سان سیلک قهوه ای رنگ هم شامپویی خارجی است و شهرتی جهانی دارد. اما سان سیلک در دسته کدام نوع از شامپوها قرار می گیرد؟ آیا این برند هم فقط عنوانی دهان پُرکن دارد که در عمل تغییری روی موهای تان ایجاد نمی کند یا واقعا شامپوی خوب و مؤثری است؟ اگر سان سیلک باز نباشید و از این برند خرید نکنید، احتمالا نام دکترفرانچسکو فوسکو (Francesca Fusco) را نشنیده‌اید.

اما اگر از مصرف کنندگان شامپو سان سیلک باشید روی بعضی بطری های نوع قهوه ای آن، تصویر این خانم دکتر متخصص پوست و مو را دیده اید. دکتر فوسکو از متخصصان بسیار مشهور و خبره بین المللی است و در ساخت فرمول شامپو سان سیلک موهای حساس با این برند همکاری داشته است.

تا اینجا به نظر می رسد که با محصولی حرفه ای، مفید و بدون ادعاهای پوچ طرف هستیم. چون شهرت دکتر فوسکو فقط به واسطه همکاری با برند سان سیلک نبوده و در انجمن های رسمی و حرفه ای آمریکا مانند انجمن متخصصان پوست و مو، انجمن متخصصان جراحی پلاستیک آمریکا و… نیز فعال است و در دانشگاه های معتبری تدریس می کند. وجود چنین فردی در پشت صحنه طراحی و ساخت یک محصول می تواند تا حدی خیالتان را بابت سان سیلک قهوه ای راحت کند. اما اجازه بدهید، ویژگی‌های این محصول را بررسی و مرور کنیم:

شامپو سان سیلک قهوه‌ای چه ویژگی هایی دارد؟

تاریخ انقضا و عمر انباری شامپو کم است یا زیاد؟

عمر انباری شامپو سان سیلک، سه سال است. منظور از عمر انباری چیست؟ در علوم و فناوری غذا به مدت زمانی گفته می شود که محصول فروشگاهی، قابلیت استفاده از سوی مشتری را دارد و از نظر تاریخ انقضا جای نگرانی باقی نمی گذارد. چون برخی از محصولات خارجی بهداشتی با عمر کوتاهی که دارند در هنگام رسیدن به دست مشتری ایرانی، مهلت کوتاهی برای استفاده و نگه داشتن در انبار فروشگاه ها دارند. 

ترکیب و غلظت شامپو چگونه است؟

سان سیلک مخصوص موهای حساس هم در قالب شامپو و هم نرم کننده به بازار عرضه می شود. جعبه هر دو محصول شبیه هم است با این تفاوت که درب نرم کننده به جای باز شدن از سمت بالا، از قسمت پایین بطری باز می‌شود.

نرم کننده از شامپو غلیظ تر است و برای شستن مو با هر دو محصول لازم نیست، تمام کف دست را آغشته به قطره‌ای بزرگ از شامپو و نرم کننده کنید. غلظت این محصولات زیاد است و برای شستن موی متوسط، کمی از هر یک به کف دست بریزید، موها را با آن ها ماساژ دهید و بعد از حدود یک دقیقه، موها را آب بکشید. 

شامپو سان سیلک به اندازه کافی کف می‌کند؟

وقتی شامپوی سان سیلک را به موها می زنید با کف چندان زیادی رو به رو نخواهید شد و موها را به سادگی آب کشی خواهید کرد. یکی از مزایای مهم سان سیلک، این است که موها پس از شامپو کردن، اصلا در هم گره نمی خورند و بسیار راحت می توان آن ها را خشک کرد یا سشوار کشید. بعد از شستن موها با این شامپو، شانه زدن مو هم بسیار ساده می شود.

بافت نرم و روان بودن شامپو هم تا حد زیادی از پیچ خوردن موها در هم جلوگیری می کند و نمی گذارد که بعد از خروج از حمام با موهایی درهم و برهم رو‌به رو باشید. در نتیجه بعد از شانه زدن موها، تعداد اندکی مو روی برِس و شانه تان باقی خواهد ماند. البته این ویژگی در بعضی از افراد یا کسانی که هر روز موهای شان را می شویند یا موهایی به شدت نرم دارند، باعث نرم شدن بیش از حد موها می‌شود.

شامپو سان سیلک از ریزش موهایم جلوگیری می کند؟

تجربه شاهدان عینی و مصرف کنندگان واقعی نشان می دهد که بعد از مدتی مصرف این برند، موها ریزش کمتری دارند اما به هیچ عنوان جلوی ریزش مویی که به شکل عارضه یا بیماری است با مصرف این شامپو گرفته نمی شود. (بهتر است به پزشک مراجعه کنید). اینکه وجود مواد مغذی و فرمولاسیون این شامپو باعث کاهش ریزش موهای معمولی می شود یا خیر، در هاله ای از ابهام قرار دارد ولی علت هر چه که باشد (وجود موادی مانند ویتامین سویا و… یا هر دلیل دیگری)، ریزش مو بعد از استفاده از شامپو سان سیلک قهوه ای، کمی کاهش پیدا می‌کند.

یادتان باشد همانطور که گفتیم، وقتی صحبت از کاهش ریزش مو می شود، ریزش موی جدی نیست. یعنی این شامپو نمی تواند مانع از ریزش مویی شود که ریشه فیزیولوژیکی دارد. بنابراین نمی توان روی این شامپو به عنوان یک ماده درمانی حساب کرد.

آیا موهایم را درخشان و نرم می کند؟

اگر موهایی آسیب دیده دارید یا تارهای موی تان نازک و ضعیف است، استفاده از شامپو سان سیلک به تنهایی نمی تواند روی موهای تان معجزه کند تا بعد از چند بار استفاده از آن، صاحب موهایی ابریشمی، پرپشت و به شدت زیبا شوید. اما به طور کلی بعد از استفاده از آن موهای تان نرم و براق تر از گذشته می شود.

عطر و رایحه شامپو سان سیلک چطور است؟

عطر و رایحه‌ انواع مختلف شامپو سان سیلک بسیار خوشایند است. بوی این شامپوها تند و اغراق شده نیست و از ماندگاری رایحه های خوشایند آن به مدت چند روز بعد از استحمام لذت خواهید برد. اگر عادت بازی کردن با موهای سر را کنار بگذارید و برای مدتی از شامپوهای سان سیلک استفاده کنید، تا حد زیادی از مقدار شوره های سرتان هم کاسته خواهد شد.

البته نباید فراموش کرد که بعضی از افراد به رایحه و بوی مواد و محصولات بهداشتی و آرایشی حساسیت دارند و فارغ از اینکه آن بو خوشایند است یا خیر، از استشمام بو اذیت می شوند. پس اگر به بو و اسانس ها حساس هستید، نباید این محصول را خریداری کنید.

میزان تمیز کنندگی مو و پوست سر این شامپو چطور است؟

دقت کرده اید که برای تمیز شدن مو و پوست سر با بعضی شامپوها نیاز به شستن چند باره موها و سر دارید؟ اگر از شامپو سان سیلک قهوه ای استفاده کنید دیگر لازم نیست چند دست سرتان را بشویید. بسته به حجم موها، تعدادی قطره شامپو برای موهای تان کافی خواهد بود. چون همان طور که پیش تر هم گفته شد، غلظت شامپو و نرم کننده این برند بسیار مناسب و مطلوب است.

توجه! توجه!

مقدار شامپو و دفعات مصرف آن در هفته به عوامل متعددی وابسته است. اما به طور کلی، مصرف ۱۰ میلی لیتر شامپو در هر بار شستن سر برای خانم ها توصیه می شود. اگر بخواهید تصور بهتری از ۱۰ میلی لیتر داشته باشید، باید بگوییم که این مقدار معادل دو قاشق چای‌خوری پُر است. تعداد دفعات شامپو کردن موها در طول هفته هم به جنس موها وابسته است. باز هم فراموش نکنید، مقدار مصرف شامپو در هر بار شستن سر مصرف کنید تا حدی زیادی وابسته به جنس و حجم موهایتان است.

آیا خرید شامپو سان سیلک به صرفه است؟

قیمت شامپو سان سیلک قهوه ای در بسته بندی بزرگ با حجم ۶۰۰میلی‌لیتر برای این حجم و کیفیت چندان گران نیست. با توجه به اینکه در هر بار شستن موها، نیاز به استفاده از حجم زیادی شامپو نیست، یک بطری از آن را می‌توانید برای مدت طولانی استفاده کنید. پس خرید این شامپو برای کسانی که به دنبال شامپویی خوب هستند، مقرون به صرفه خواهد بود.

شامپو سان سیلک مخصوص درمان ریزش مو در اندازه ۳۵۰ میلی‌لیتری هم وجود دارد. پس اگر به دنبال یک شامپوی خوب هستید و پرداخت هزینه‌ بالای ۲۰ هزار تومان برایتان مانعی ندارد، قیمت سان سیلک متعارف و مناسب خواهد بود.

در آخر

اگر موهای حساس و آسیب دیده دارید، امتحان کردن این برند ضرری ندارد. درصورتی که از عطر آن خوشتان بیاید، هر روز از آن استفاده نکنید و قیمت محصول هم برایتان گران نباشد، اضافه کردن آن به سبد خریدتان را در نظر داشته باشید. اگر تصمیم گرفتید که سان سیلک را امتحان کنید یادتان باشد که این مدل از برند سان سیلک با عنوان شامپوی مخصوص درمان ریزش مو (Hair Fall Solution) در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

Write a comment
>>>>>>> Stashed changes
خانه
داشبورد
اطلاعات
سفارشات
پیام ها
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها
دسته بندی کالاها
پیشنهاد ویژه